عضو هیات مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی نسبت به توزیع الکل و مواد ضدعفونی تقلبی در بازار هشدار داد و گفت: مردم این گونه مواد را از مراکز معتبر داروخانه‌ها تهیه کنند.

یک مسوول نسبت به توزیع مواد ضدعفونی تقلبی در بازار هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر محسن نجفی افزود: در شرایط کنونی با توجه به کمبود محلول‌های ضد عفونی عده‌ای که فقط به فکر سودجویی خود هستند اقدام به تهیه و توزیع محلولهای مشابه تقلبی با قیمت‌های گزاف می‌کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر که با کمبود محلولهای ضد عفونی آماده مواجه هستیم باید مردم را به تهیه مواد محلول ضدعفونی دست‌ساز از داروخانه‌ها سوق دهیم و یا اینکه آنان می توانند از محلول‌های جایگزین مانند وایتکس ۱۰ برابر رقیق شده و یا سرکه سفید استفاده کنند.
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی با اشاره به مصرف بالای الکل در شرایط کنونی و افزایش چند برابری قیمت آن گفت: در محلولهای ضد عفونی از الکل سفید استفاده می‌شود اما برای پاک کردن سطوح و یا حتی دست‌ها می‌توان از الکل صنعتی با غلظت ۷۰ درصد استفاده کرد.

نجفی افزود: محلولهای ضدعفونی که توسط داروخانه‌ها ساخته می‌شوند دارای فرمول مشخص است و ترکیبات تشکیل دهنده آنها هم معین است.
نهادهای بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تاکنون از کشف محموله‌ احتکاری سه هزار و ۸۹۷ عددی گالن، بطری و اسپری ضدعفونی کننده از خانه‌ای در مشهد، کشف ۶ هزار عدد ماسک از یک فروشگاه تجهیزات پزشکی، گرانفروشی تجهیزات پزشکی برخی واحدهای صنفی و خودداری آنها از فروش چنین ملزوماتی خبر داده‌اند.

نهادهای مسوول در این خصوص اقدام به تشکیل پرونده‌های قضایی و تعزیراتی کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.